Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

Alergik_new

26. 9. 2012 12:49
Chtělo by to trošku objektivního srovnání ne jen víru.

Buď dáte vše do průběžného systému nebo si 3% dáte do vámi vybraného fondu a vámi vybrané investiční strategie. K tomu musíte pak přidat další 2% z platu.

Takže srovnáváte zda jste schopen ta 2% z platu zhodnotit více sám svým rozhodutím + to co vám dají 3% navíc v průběžném systému než 5% ve fondech. Zatím jsem neviděl žádnou seriozní analýzu tohoto problému. Jen stejné články jako váš o víře nebo nevíře.:-/

1 0
možnosti

Roman Šebl

26. 9. 2012 13:10
Re: Chtělo by to trošku objektivního srovnání ne jen víru.

Vybraný fond a vybraná investiční strategie vás nijak neochrání proti propadům trhu (popřípadě proti ztrátě důvěry v nekrytou měnu, proti hyperinflaci). Jste "navěky" zavázán ze své kapsy odevzdávat fondu další 2% hrubé mzdy. A u tohoto fondu nevíte, zda i tyto vaše peníze reálně neznehodnotí. Řekněte lidem v USA, kteří přišli propadem finančních trhů o 40 % ze sumy svého důchodového pojištění těsně před jejich odchodem do důchodu, jak moc se na tento pilíř těšíme tady u nás v ČR - měli by nás za blázny. A taková je realita.

1 0
možnosti
BV

Bohumil Vlčichod

26. 9. 2012 12:37
Perfektní

souhlasím s každým slovem R^

8 0
možnosti
4JA

4. jezdec apokalypsy

26. 9. 2012 12:33
Dnes je to tak,

že penzijní fondy hospodaří s nulou a výhoda penzijního spoření pro klienty spočívá jen ve státním příspěvku, případně příspěvku zaměstnavatele. K tomu je perlička, že fondy nejsou pojištěny a garantovány státem, takže v případě krachu nic nedostanete. Jedinou ochranou je omezení, kam mohou investovat. Pokud by vám stát dal tento příspěvek a vy si to dali do banky na termínovaný vklad, vyděláte víc a máte peníze pojištěné. No a druhý pilíř je asi o dva stupně větší zlodějna, než toto. Výhodné jen pro fondy a politiky, kteří stojí za nimi. Většina lidí spláče nad výdělkem, tedy spíš prodělkem. Toto už je na provaz, tedy pro ty politiky, co si ten tunel vymysleli.

3 0
možnosti
A

Alergik_new

26. 9. 2012 12:42
Re: Dnes je to tak,

Zkuste se podívat kam smí dnešní penzijní fondy investovat a kolik vlastně platíte za onu slíbenou neztrátovost.:-/

1 0
možnosti
T

Tulák123

26. 9. 2012 11:50
Souhlas, ale chybí tam jeden fakt

Podle mě nejdůležitější část této "reformy" je přeposílání 3% mzdy místo do st. rozpočtu do fondu. To vlastně znamená, že peníze patřící do rozpočtu půjdou fondu.

To je dle mého názoru alfa a omega celé reformy. Tedy převedení peněz ze st. rozpočtu do soukromých rukou. Pojmenovat si to může každý, jak chce.

0 0
možnosti
4JA

4. jezdec apokalypsy

26. 9. 2012 12:34
Re: Souhlas, ale chybí tam jeden fakt

Stačí slovo "tunel"?

2 0
možnosti
MR

Rupert

26. 9. 2012 11:06
A když nemáte pravdu?

Opravdu si ani na vteřinu nepřipouštíte že byste se mohl mýlit? Vaše blogy jsou plné nedůvěry a očekávání finančních katastrof. To musí být těžký život, hlídat úspory ve džbáncích na poličce.

1 0
možnosti
DMP

Dluhousek Mirda Parkanovic

26. 9. 2012 11:24
Re: A když nemáte pravdu?

v cem nema pravdu?

on nerika ze vam nekdo penize nevyplati, jen ze je tu riziko ze vam je nevyplati. a to tu rozhodne je

7 0
možnosti
S

SYETEY_KOTZOUR_mocně_duní

26. 9. 2012 9:37
stručně

do 3. pilíře něco ano (2000 Kč/měs kvůli odpočtu daně), 2. pilíř ani omylem. Tečka. Zbytečně kolem toho víc tancovat.

3 0
možnosti

Roman Šebl

26. 9. 2012 9:56
Re: stručně

Kvůli odpočtu daně? Poněkud zvláštní "investiční" rozhodnutí. Ale samozřejmě je to na vás. Možná by vás mohlo zajímat: http://www.romansebl.com/681/penzijni-pripojisteni-prumerne-vynosy-pod-tihou-lzi/

0 0
možnosti
SN

kuča

26. 9. 2012 9:19
A bude hůř........!

:-).....dobře vymyšleno ! Zákonné daně soukromé firmě! Záruky žádné! Vždyť ten Drápek, neví co bude zítra, ale ví co bude za 3O roků ! On a jeho kumpáni budou zajištěni na několik generací dopředu! R^R^R^

5 0
možnosti
ZM

Hawránek

26. 9. 2012 9:07
Odklon státních peněz do soukromých pařátů

Navíc penzijní fondy už tady máme.

1 0
možnosti
J

jendazmoravy

26. 9. 2012 8:59
Nesouhlas

Myslím, že střílíte vedle. Důchodové fondy jsou zcela legitimním způsobem spoření, se všemi z toho plynoucími riziky. To ale nikdo nezastírá.

Vládnímu návrhu bych ale vyčetl dvě věci - totiž míchání důchodového spoření s existujícím průběžným systémem - to je prostě tunel, a hlavně vládě vyčítám to tvrzení, že nějaké spoření je řešením problému důchodů.

Přitom vláda už skutečnou reformu důchodů začala - a sice změnila valorizační pravidla.

2 0
možnosti
S

SYETEY_KOTZOUR_mocně_duní

26. 9. 2012 10:17
Re: Nesouhlas

R^

0 0
možnosti
Í

í-mejlka

26. 9. 2012 8:52
je to tak

A jako medem glazovaná třešinka na dortu je tu skutečnost, že i když nám milá vláda umožní vyvést 3 procentní body ze stávajících odvodů státu (ovšem, musíme si k nim přidat další dva a tím naše odvody stoupnou na 30 procentních bodů!), stále ještě povinně a až do odchodu do důchodu musíme bez pardonu odvádět státu těch zbývajícícch 25 procentních bodů. A za to nás stát ještě při výpočtu důchodu z průběžného systému pěkně zkrouhne! Uf!!

3 0
možnosti

Roman Šebl

26. 9. 2012 9:11
Re: je to tak

Velmi dobře napsané. V případě, že by jednalo jen o ty 3 % je mi v podstatě jedno jak se s nimi bude zacházet - stejně s nimi nijak nepočítám. Ať stát nebo finanční společnost, stejně je neuvidím. Nicméně podmínka 2 % z hrubé mzdy po celý život navíc je příšerná. (Nedej bůh kdyby člověk začal vydělávat ještě více!).

Váš komentář samozřejmě k doporučení.

1 0
možnosti
  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2200x
"Vystupuji proti tradičnímu finančnímu poradenství. V oblasti osobních investic a financí nabízím odlišně fungující konzultační službu." Více na soukromém webu.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky